miercuri, 5 iulie 2017

Şuviţe ude, frisoane, bătăi în tâmple ca pansoane cu fluturi în stomac topiţi şi inima în dinţi

 The smoke filled the air, acrid and thick, but all remained for her charismatic stare.





Azi-noapte am visat că eram la mare. În mare. Aveam părul ud şi plin de sare. Şi curenţii mă trăgeau în larg. Mă lua marea cu ea şi mă luptam să ajung la ţărm. Să trăiesc. Să respir. Nu mai auzeam nimic. Nu mai vedeam nimic. Eram ca într-o bulă. Şi eram atât de grea. Atât de greu îmi simţeam corpul în apă, atât de grea era apa cu care trebuia să mă lupt. Mă sfâşia. Mă sufoca. Mă apăsa. Pe piept. Pe suflet. Mă dureau toate. Organele, inima, gândurile... Mă usturau ochii şi nu puteam să urlu. Ţipetele se stingeau adânc în mine, frânte. Voiam să am puterea să ies la suprafaţă. Erau oameni care mă aşteptau la mal.. Cu cât înaintam, cu cât vedeam ţărmul mai aproape, cu atât mai greu îmi era. Şi valurile mă luau înapoi în abis.
Dar cred că până la urmă am ajuns. Am ajuns. Frântă. Şi m-am umplut cu soare. Era atât de bine.

Se spune că unele momente sunt eterne. Că oricât timp ar trece, ele rămân în tine prin infinita lor trăire, cutremurându-te ca prima oară. Sunt ca nişte locuri neschimbate oricâte veacuri ar trece. Decorurile se schimbă, dar ceva din prezenţa lor de odinioară dăinuie peste tot. Le regăseşti pe strada lor, în aerul neschimbat... acasă, acolo unde timpul a stat în loc, unde clipa a încremenit în eternitate şi s-a aşternut toamna. Aici te-am găsit şi pe tine, V. La marginea prăpastiei. Eşti gata să cazi. Să te prăbuşeşti în mine. Aici te găsesc mereu de fiecare dată când închid ochii şi mă pierd în mine. Şi mă umplu de primăvară şi de nostalgie.


Poate că unii oameni apar în vieţile noastre pentru a ne salva de noi înşine. Ne cutremură. Ne ridică şi ne aruncă în cel mai adânc hău. Să ne cunoaştem mai bine. Să ne speriem şi să ne vindecăm. Şi n-ar putea să facă toate astea dacă nu ar avea forţă asupra noastră. Dacă nu i-am căuta şi găsi în noi. Atât de vii, mereu prezenţi. O parte ascunsă din inima noastră.
Sunt oameni care te ajută să te ridici şi să mergi mai departe. Să ieşi la suprafaţă. Să respiri iar. Şi nici măcar nu mai contează că ei nu vor mai fi acolo, pe drumul tău, să vadă că poţi să te bucuri din nou. Că nu mai fugi. Că ai învăţat să stai. Că nu mai alergi după clipe, că nu mai vrei să le opreşti în loc. Că doar simţi. Şi trăieşti. Şi asta e de ajuns astăzi.
Oamenii nu apar întâmplător în vieţile noastre. La început nu ştim de ce, ce sens au ei. Ştim doar că ne fac inima să tresară şi că există un spaţiu magic care ne uneşte, oriunde am fi. Şi intrăm în vieţile lor, nu putem sta aşa, deoparte, o forţă ne atrage spre ei. Nu ştim, nu ştim ce se întâmplă cu noi. Abia la sfârşit înţelegem, când scriem ultima pagină, cu lacrimi în ochi, zâmbind.

I don't notice until he shifts that he's pulled his sketch pad from his bag, he's sketching me! I close my eyes just before he looks up.  I feel giddy. "You're a bad actress, Mia Signora."  I smile although my eyes are still closed.


Aşa ai apărut şi tu, V. E ultima oară când îţi mai scriu, V. Promit să nu te mai caut, nici măcar aici, în mine. Promit să-mi distrag atenţia şi să merg mai departe. Spre locuri care mă aşteaptă să vin, spre poveşti care mă aşteaptă să le scriu. Promit să nu mă mai gândesc atât de mult la tine... până o să uit. Definitiv. Mi-ai spus că te-ai gândit la mine chiar în noaptea în care m-am decis să-ţi scriu. Chiar în noaptea în care simţeam că mă sufoc şi că mă risipesc la propriu, că mor în mine, dacă nu te caut, după atâtea luni lipsite de tine. De mine. Mereu am crezut că dacă mă gândesc atât de mult la cineva, acea persoană va şti cumva, va şti, şi mă va simţi şi-şi va aminti de mine. Asta s-a întâmplat şi cu noi în noaptea în care am decis să sparg tăcerea şi să las să mi se dărâme universul. Fie ce o fi! Trebuia să te văd. Mi-era foame de tine. Şi muream încet. Şi sigur. Aşa că m-am trezit la 6 dimineaţa la tine. Nu conta că o să mă vezi cât de leşinată şi disperată sunt. Îmi trebuiai atât de mult... încât nimic nu mai conta.

................................................

"Isn't the part about being married that your suppose to stay loyal and together, forever?" - When Bianca Dariella's parents fight over her custody she is forced to live with her aunt Maybell who looks like her Grandma.



Am plecat de la tine cu atâtea planuri, cu atâtea vise. Şi fără tine. Fără tine. Doar avându-mă pe mine şi fiindu-mi de ajuns. Eu râzând, putând să râd liniştită. Eu zâmbind, fără să mă mai doară tristeţea aia din fundal. Eu plângând, permiţându-mi să plâng, să mă cutremur, să mă golesc. Eu gândindu-mă, în linişte, la vocea ta şi la braţele tale care mi-au fost refugiu, fără să mă mai sfâşie lipsa ta. Fără să mă mai frâng. Eu şi nostalgiile mele. Şi tot ce-i în mine. Eu, luptând şi muncind pentru visele mele. Eu, pe străzi, la apus, printre clădiri vechi, respirând liniştea şi aerul tare de munte. Eu, în Vamă, afudându-mi picioarele în nisip şi trăgând cu poftă din ţigară, cu marea bătându-mi în picioare şi-n tâmple. Eu, îndrăgostindu-mă, iar şi iar. De oameni, de clipe, de drumurile pe care mă poartă viaţa.





Niciun comentariu: